OMÜ'nün fideleri yeşeriyor
GÜNCEL // 22 Mart 2021 Pazartesi 17:21 // Güncelleme: 22 Mart 2021 Pazartesi 17:21
OMÜ'nün fideleri yeşeriyor

Öğrencilerine ve kent sakinlerine daha ilham verici bir kampüs sunabilmek için doğa ve çevre dostu altyapısına yatırım yapan Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), ürettiği tohumlarla “yeşil üniversite” misyonuna sahip çıkıyor.

 

80 bin tane mevsimlik fide mayıs ayında doğaya kavuşacak

 

OMÜ Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal’ın teşvikiyle 2021 yılının ilk aylarında Kurupelit Kampüsü’ndeki 300 metrekarelik mevsimlik serada üretilen 80 bin adet tohumdan elde edilen mevsimlik fideler, mayıs ayında Üniversitenin florasına karışacak.

 

Üniversitenin dışa bağımlılığını azaltmak adına fiziksel ve biyolojik standartlara uygun olarak üretilen tohumlar, Çevre Düzenleme Müdürlüğünün öncülüğünde mayıs ayında toprakla buluşacak.

 

Yeşil kimliğiyle nefes alan bir kampüs

 

OMÜ Rektörü Prof. Dr. Yavuz Ünal da Kurupelit Kampüsü’ndeki mevsimlik serada incelemelerde bulunarak yürütülen çalışmaları bizzat gözlemledi. Kendisine eşlik eden Rektör Danışmanı Doç. Dr. Yener Aksoy ve Çevre Düzenleme Müdürü Abdülaziz Özmen’den, gelinen aşamayla ilgili bilgiler alan Rektör Ünal; florası (bitki örtüsü), bahçeleri ve yürüyüş yollarıyla nefes alan bir kampüsün, OMÜ’nün yeşil kimliğini sağlamlaştıracağına vurgu yaparak bu hususta seferberlik hâlinde olduklarına dikkat çekti.