Haber Global TV canlı yayınına katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, koronavirüs vaka sayılarındaki artışa değinerek, “Samsun, 4 ulaşım arterinde bölgenin merkezi ve giriş çıkış noktası. Bu etkili oluyor. Vaka sayılarının artması, Türkiye ortalamasının üzerine çıkması halinde mutlaka ilave tedbirlere ihtiyaç duyulacaktır. İl pandemi kurulunda da bunları sık sık değerlendiriyoruz” dedi.
Erhan Ertürk’ün sunduğu Haber Global TV’nin ana haber bültenine video konferansla katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, son dönemde Karadeniz’de artan koronavirüs vakaları üzerine değerlendirmede bulundu. Samsun’un ilk 5 il arasında yer almasının bölgesel, kültür, sosyal hayat ve iklim şartlarının etkili olduğunu düşündüklerini ifade eden Başkan Demir, “Pandemi sürecinde bir yılı dolduruyoruz. Samsun’da belediyemiz, valilik bünyesinde tüm kamu kurum ve kuruluşları ciddi çaba sarf ediyor. Dezenfekte, maske ve sosyal mesafe, özellikle HES kodu uygulamalarına ilişkin her yerde çok sayıda denetleme yapıyoruz. Halkımız da kurallara büyük ölçüde uyuyor. Sanıyorum mevsimin verdiği özellik itibariyle iklimin kış şartlarıyla birleşmesi, bölge insanımızın kültürel özellikleri, geleneklerine bağlılığı, ailelerin çok sık bir araya gelmesi, bir kısım düğünler ve benzeri buluşmaların etkili olduğunu düşünüyorum” dedi.













